Monday, January 15, 2007

Ok.. Tak menjadi

Owrite.... sesungguhnya in my previous blog aku cakap that aku nak cuba menurunkan berat badan ku yg semakin lemak berkrim macam Afdlin Shauki. Orang kata aku On the way there dah cuma berat badan aku aja tak setanding dia. But what tu du.. Its getting worse that sekarang aku dah mula merokok balik plus Im not skipping lunch at all. waHahahahahHAHha! Perut pun tak surut surut sampai budak opis aku yg bengong ni cakap aku ni kuat tonggang. Cam celaka!

Ishkk.. aku first time kerja kat kompeni yg majoritinya orang melayu kita. Dan aku terkejut beruk that orang sini memamng alim alim belaka. Tak macam aku la obviously kalau tak buat ap aku nak terkejut pulak.

(815 pagi) KRIINNNGGGG!!!!!! <-- ok mungkin ni lebih lebih but aku saja aja buat

Seperti biasa aku masuk lambat la.. standard la muka aku tercongok baru nak tap kat aku kat reader pintu depan opis. Aku rasa tak pernah dalam sejarah PERNEC ni lagi yg boleh celen rekod aku. Dalam bulan pertama aku masuk dah masuk ranking top 10 citarasa sirap Kak ngah. Bukan nya pasal suara aku sedap sangat pun tapi pasal lambat. Kira Schumacher la... (*pembuat kasut) cuma aku rekod ntah apa apa ntah.

Sejurus kemudian, ada suara awek yg macam cun tapi tak tau la cun ke tak keluar... Pihak ****** ingin mengucapkan selamat hari lahir ke (Isi nama anda disini) pastu diekori oleh lagu besday bersuarakan budak berumur 6 tahun. Tension!!! then baca doa... huuuuu... aku first time masuk kompeni yg baca doa pepagi sebelum buat keje. Mintak apa yg patut dari tuhan.. then... seleweng kiri kanan sana sini. Tuang sana sini sampai subur bunga rumah cik ja yg ada kat AU* ni. huhuhuhu...


Boss aku memang cukup best dan berkira kira orangnye.. contohnya bila dia cakap perkataan Priority bunyi tu dia singkat kan lagi untuk save mase jadi PROITI. Dan hari tu dia ada sebut perkataan Choi...rupanya choice la kan... tak ghetto la tak sebut singkat singkat camtu. Dia ni semua aje dia suruh belasah aje.. kontraktor, pekerja, client.. semua la.. ikut hati dia nak belasah semua benda macam bonus stage kat dalam game streetfaiter.

No comments: